دسته‌بندی نشده

پاپ سوکت و مزایای نصب آن بر روی گوشی

حتماً شما هم دیده‌اید که برخی از افراد یک شیء عجیب و غریب دایره‌ای‌شکل را پشت گوشی خود نصب می‌کنند. نام این وسیله جانبی تلفن پاپ سوکت است. وسیله‌ای که این روزها بسیار محبوب شده و به خصوص در میان جوانان طرف‌داران زیادی دارد.

در این مطلب شما را با این وسیله محبوب جانبی موبایل آشنا می‌کنیم و سعی می‌کنیم که همه چیزهایی که شما در مورد آن باید بدانید را بیان کنیم.

 

پاپ سوکت چیست؟

"<yoastmark

پاپ سوکت یا به انگلیسی PopSocket یک دایره پلاستیکی است که به وسیله یک چسب به پشت گوشی موبایل یا قاب آن وصل می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی این وسیله این است که به محض این که آن را دو بار به سمت بیرون بکشید، مانند یک آکاردئون کوچک باز می‌شود. این حالت این امکان را به شما می‌دهد که به آسانی بتوانید انگشتان خود را بین قسمت دایره‌ای PopSocket و گوشی موبایل خود قرار دهید.

چنین حالتی باعث می‌شود که بتوانید گوشی را به صورت راحت‌تر و البته محکم‌تر در دستان خود نگه دارید.

این وسیله از دو بخش کلی تشکیل شده است. پایه (دیسک چسب) و بخش متحرک (PopTop). شما می‌توانید هر وقت از ظاهر بخش متحرک خسته شدید، به راحتی آن را جدا کنید. البته جدا کردن قسمت پایه کمی پیچیدگی دارد که در ادامه این نوشته به آن خواهیم پرداخت.

 

 

مزایای پاپ سوکت

"مزایای

شاید در نگاه اول به نظر برسد که پاپ سوکت فقط یک کاربرد و هدف دارد اما واقعیت این است که این وسیله کاربردهای بسیار زیادی دارد.

اگر بخواهیم به مزایای پاپ سوکت نگاهی بیندازیم باید بگوییم که مهم‌ترین مزیت آن این است که کار کردن با گوشی‌های هوشمند را بسیار ساده‌تر می‌کند.

در ادامه به برخی از مزایای PopSocket که باید با آن‌ها آشنا باشید، اشاره می‌کنیم:

1. بهتر گرفتن موبایل

یک پاپ سوکت عمدتا به عنوان یک دستگیره اضافی  عمل می‌کند که باعث بهتر گرفته شدن گوشی همراه در دستان شما می‌شود.

اگر گوشی به صورت مکرر از دستان شما می‌افتد یا گوشی مقداری برای دستان شما بزرگ است و نگه داشتن آن برای شما سخت است، یک راه حل ایده آل نصب این وسیله روی آن است.

 

2. دسترسی بهتر به گوشی

هنگامی که PopSocket روی گوشی شما وصل شده باشد، شما خیلی آسان‌تر گوشی را در دستان خود نگه می‌دارید. این کار باعث می‌شود بدون ترس و نگرانی از افتادن گوشی با قرار دادن این وسیله در بین دو انگشت خود، به صورت طولانی گوشی را در دستتان نگه دارید.

همچنین این مزیت سبب می‌شود که دسترسی سریع‌تری به تلفن همراه داشته باشید و همیشه برای کار کردن با گوشی در سریع‌ترین زمان ممکن آماده باشید (مخصوصاً برای گرفتن عکس از لحظه‌های ناب).

 

3. عکس‌های سلفی بی نقص

اگر اهل سلفی گرفتن هستید، پاپ سوکت یک وسیله عالی و ضروری برای شماست. این وسیله باعث می‌شود که نگه داشتن گوشی با دو انگشت برای شما آسان‌تر شود. به این ترتیب شما از باقی انگشتان خود برای دسترسی به شاتر می‌توانید استفاده کنید.

به علاوه شما زاویه آزادی بیشتری برای یافتن نمای مناسب برای عکس سلفی خود خواهید داشت.

 

4. استفاده به عنوان پایه گوشی

از مزایای پاپ سوکت این است که می‌توان آن را به عنوان پایه گوشی نیز به کار برد. اگر برای تماشای فیلم یا بازی به پایه نیاز داشته باشید، این وسیله نیاز شما را برآورده می‌کند.

اگر به استفاده از گوشی همراه با پایه نیاز بیشتری دارید، می‌توانید از دو PopSocket به صورت هم زمان استفاده کنید.

طبیعتاً با توجه به وزن سنگین‌تر تبلت نمی‌توان آن را فقط روی یک پاپ سوکت قرار داد و نیاز است که روی آن دو پاپ سوکت که در دو طرف پشت تبلت نصب شده‌اند، استفاده شود.

علاوه بر این، این وسیله امکان آویزان شدن از هر جا یا چیزی که بتواند دو طرف آن قرار بگیرد را دارد.

 

5. مدیریت بهتر هدفون‌های سیمی

استفاده از دو PopSocket در دو سوی پشت گوشی تلفن همراه ایده بسیار خوب و کارایی برای مدیریت کردن هدفون‌های سیمی است. شما می‌توانید سیم هدفون را دور سوکت بالایی و پایینی بپیچید. این کار باعث می‌شود، زمانی که از هدفون استفاده نمی‌کنید، سیم شما بدون گره خوردگی باقی بماند.

این کار ممکن است کمی نامتعارف به نظر برسد، اما قطعاً تأیید می‌کنید که از باز کردن گره‌های هدفون هنگام درآوردن از جیب بسیار بهتر است.

 

6. امکان سفارشی سازی پاپ سوکت

از جمله مزایای پاپ سوکت این است که می‌توان طرح آن را به صورت سفارشی انتخاب و حتی آن را تعویض کرد. برخی از سایت‌های اینترنتی این امکان را فراهم کرده‌اند که شما بتوانید طرح مورد نظر خود را در سایت آپلود کرده و PopSocket چاپ شده با طرح مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید (البته با قیمتی بالاتر).

البته تذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در فروشگاه موبایل آی دیجی ویژن نمونه های مختلفی بنابر سلیقه طیف های گوناگون و به خصوص جوانان آماده و با قیمت مناسب ارائه شده است.

انواع پاپ سوکت پروانه، دیاموند، طرح لیزری، هپل و یونیکورن در این فروشگاه عرضه شده است.

 

7. قیمت ارزان

اگر خیلی تمایل به خرج کردن هزینه بیشتر برای ست کردن پاپ سوکت با موبایل خود ندارید، می‌توانید با نازل‌ترین قیمت‌ها سوکت مورد نظر خود را تهیه کنید. مانند پاپ سوکت یونیکورن

 

چگونه پاپ سوکت را از گوشی جدا کنیم؟

چگونه پاپ سوکت را از گوشی جدا کنیم؟

چگونه پاپ سوکت را از گوشی جدا کنیم؟

پاپ سوکت به آسانی از گوشی جدا می‌شود. برای این کار شما باید قسمت پایه آن را از گوشی یا قاب جدا کنید. بعضی از این پایه‌های چسب‌های الکترواستاتیکی دارند و امکان چسباندن مجدد آن‌ها وجود دارد. برخی دیگر نیز از چسب‌های معمولی استفاده می‌کنند.

باید دقت داشت که بعد از جدا کردن پایه سوکت باید آن قسمت را بلافاصله با پارچه مرطوب شست و خشک کرد تا اثرات چسب خشک نشده و مواد ریز مختلف به آن جا نچسبند.

منبع

 

آیا با خواندن این مطلب به تهیه یک پاپ سوکت برای موبایل خود علاقه‌مند شدید؟ به نظر شما آیا دلیل دیگری برای استفاده از این وسیله جذاب هست که در این نوشته ذکر نشده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *