دسته‌بندی نشده

انواع محافظ سیم شارژر و کاربرد آنها

سیم شارژر یکی از لوازم جانبی مهم برای گوشی های هوشمند به شمار می رود. از این رو لازم است با دقت و وسواس از آن مراقبت کرد. این لوازم جانبی گوشی به دلایل مختلفی ممکن است دچار آسیب شوند و مشکلاتی را نیز برای گوشی های همراه به وجود آورند. به همین دلیل بیشتر افراد با خرید محافظ سیم شارژر از این لوازم جانبی در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کنند.

معمولا سیم شارژر زمانی که برای مدت طولانی استفاده شود، ممکن است دچار پارگی یا قطعی گردد. که این مشکل به دلیل استفاده زیاد و نامناسب از سیم های شارژر پیش می آید. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی بهترین راه حل استفاده از محافظ سیم شارژر است. این محافظ ها را می توانید در نمونه ها و طرح های مختلف تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت محافظ ها بسیار پایین و مناسب بوده و در کنار زیبایی بخشیدن به شارژر، از بروز آسیب به این قطعه نیز جلوگیری می نماید. پس می توان با صرف هزینه کم، بهترین تجهیزات را برای محافظت از شارژر گوشی تهیه نمود.

معرفی انواع محافظ سیم شارژر

محافظ هایی که برای سیم شارژر و هندزفری استفاده می شوند را می توانیم در دو نمونه محافظ سیم و محافظ کانکتور دسته بندی کنیم. محافظ های سیم معمولا به دور کل کابل پیچیده شده و از سیم در برابر هرگونه آسیبی همچون پارگی، کشیدگی و … محافظت می نمایند. از سوی دیگر محافظ های کانکتور قرار دارند که برای محل اتصال سیم به کانکتور استفاده می شوند.

با استفاده از این نمونه محافظ سیم شارژر می توان از خم شدن و پیچیدگی سیم های شارژر جلوگیری نمود. هر دوی این محافظ ها قادر هستند به خوبی از سیم های شارژر و هندزفری محافظت نمایند. از این رو می توان بدون صرف هزینه بیشتر برای خرید سیم های دیگر، از این محافظ ها استفاده کرد.

محافظ سیم شارژر

دلایل مهم خراب شدن سیم شارژر

دلایل بسیاری وجود دارند که منجر می شوند تا سیم های شارژر دچار آسیب و خرابی شوند. برخی از این دلایل را می توان از پیش بررسی نموده و از بروز آن جلوگیری نمود. اما برخی دیگر از آنها قابل پیش بینی نیستند و به مرور زمان ممکن است منجر به خرابی سیم های شارژر و هندزفری شوند. از جمله این دلایل باید به موارد زیر اشاره کنیم:

• جدا کردن نامناسب کابل شارژر از گوشی

مهمترین دلیلی که در بیشتر مواقع منجر به آسیب دیدگی سیم شارژر می شود، جدا کردن نامناسب کابل از گوشی است. لازم است در زمان جدا کردن کابل از گوشی با دقت و حساسیت بالایی این کار انجام شود. اگر کابل را به آرامی از گوشی جدا کنیم، آسیبی به سیم شارژر وارد نمی شود. در غیر این صورت ممکن است سیم شارژر دچار پارگی و یا کشیدگی شود.

• له شدن و پاره شدن کابل شارژر

زمانی که جسم سنگینی بر روی کابل شارژر قرار گیرد، منجر به له شدن و پاره شدن آن می گردد. این مسئله در نهایت خراب شدن سیم شارژر را به دنبال خواهد داشت. بهتر آن است که از محافظ سیم شارژر استفاده نمایید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

• قرار گرفتن کابل شارژر در شرایط نامناسب

در صورتی که کابل شارژر در موقعیت نامناسبی قرار گیرد و تحت فشار باشد، منجر به پارگی و خرابی کابل خواهد شد. علاوه بر آن اگر کابل زیاد پیچانده شود، ترک خورده و اختلالی در آن به وجود خواهد آمد. این مسئله می تواند مشکلاتی را برای سیم شارژر به وجود آورد و عمر آن را کوتاه نماید.

• برخورد کابل شارژ با آب

یکی دیگر از دلایلی که منجر به خراب شدن کابل گوشی می شود، برخورد آن با آب است. زمانی که از محافظ سیم شارژر استفاده شود، دیگر نگران آن نخواهید بود که با دست خیس کابل را بگیرید و منجر به خرابی کابل شوید.

انواع محافظ کابل شارژر و هندزفری

• عدم نگهداری شارژر گوشی در دمای مناسب

اگر کابل شارژ را در مناسب نگهداری نکنید، به گونه ای که در معرض نور شدید خورشید قرار گیرد، در دراز مدت منجر به پوسیدگی و پارگی آن خواهد شد. از سوی دیگر اگر کابل شارژر در دمای زیر صفر قرار گیرد نیز منجر به خشک شدن و ترک خوردن آن خواهد شد. از این رو لازم است این کابل ها در دمای مناسب محیط قرار گیرند تا دچار آسیب نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *