دسته‌بندی نشده

گلس سرامیکی، مزایا و معایب آن

انواع مختلفی از محافظ های صفحه نمایش وجود دارد ولی محافظ صفحه نمایش سرامیکی (گلس سرامیکی) و محافظ صفحه نمایش سکوریتی (گلس شیشه ای) دو نوع رایج از انواع محافظ های صفحه نمایش موبایل هستند.

حتما پیش از این تجربه کرده اید که داشتن یک ترک بزرگ روی صفحه نمایش به صورت مداوم روی مغز شماست و کار کردن با گوشی تلفن همراه را برای شما عذاب آور می کند.

گوشی های تلفن همراه هوشمند حالا دیگر به یکی از ابزارهای مهم زندگی ما تبدیل شده اند. به علاوه، اندازه صفحه نمایش این گوشی ها روز به روز در حال بزرگ تر شدن هستند. این صفحات بزرگ جدا از مزایای خوبی که برای کاربران فراهم می کنند، با یک تهدید بزرگ نیز مواجه هستند، آسیب پذیری در برابر شکستن و ضربه.

یک محافظ صفحه نمایش خوب می تواند صفحه گوشی موبایل شما را نو نگه داشته و طولانی شدن عمر آن را تضمین کند. در این راهنما شما را با محافظ صفحه موبایل سرامیکی، تفاوت آن با گلس سکوریتی و همچنین مزایا و معایب آن آشنا می کنیم.

 

گلس سرامیکی چیست؟

گلس سرامیکی چیست؟

گلس سرامیکی چیست؟

محافظ صفحه نمایش سرامیکی یکی از انواع جامد محافظ های صفحه موبایل است. این محافظ از ترکیب آلومینا، زیرکونیا و تیتانیا ساخته شده است. این ترکیب پس از قرار گرفتن در حرارت بسیار زیاد در اندازه بسیار نازک، خصوصیاتی مانند مقاومت بالا در برابر دما، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت مکانیکی بالا و ضد میکروب بودن را در عین انعطاف بیشتر پیدا می کند.

این ویژگی ها برای محافظت از صفحه نمایش تلفن همراه بسیار مناسب بوده و می توان به صورت طولانی مدت از آن استفاده نمود.

مهمترین ویژگی این نوع از محافظ های صفحه نمایش این است که عمر مفید بسیار بالایی داشته و عملکرد خمشی زیادی داشته و لبه های آن به آسانی شکسته نمی شود. شما می توانید با تهیه یک گلس سرامیکی برای کل عمر تلفن همراهتان از آن محافظت کنید.

محافظ های سکوریتی به دلیل انعطاف بسیار زیادی که دارند در مقابل ضربه قابلیت ارتجاعی و ضد ضربه را دارا هستند. به علاوه همین خصوصیت انعطاف سبب می شود که این محافظ ها بهترین گزینه برای محافظت از گوشی های دارای لبه خمیده باشند.

البته یکی از نکاتی که حتما لازم است در مورد محافظ صفحه نمایش سرامیکی بدانیم این است که به دلیل مواد به کاررفته و فراوری بسیار مدرن، قیمت آن کمی بالا و گران تر از گلس های شیشه ای است.

 

تفاوت محافظ های سرامیکی و سکوریتی

گلس شیشه ای (سکوریتی) محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع محافظ موبایل در جهان شناخته می شود. شاید بتوان دلیل این محبوبیت را در قیمت ارزان تر آن و همچنین شفاف تر بودن نمایش صفحه جستجو کرد.

گلس سرامیکی دارای استحکام بسیار بالا و مقاومت بسیار زیادی در برابر شکستن است. در حالیکه میزان مقاومت محافظ های شیشه ای موبایل بسیار کمتر است.

طبیعتا محافظ سرامیکی صفحه نمایش از طول عمر بیشتری نیز برخوردار است. بر خلاف محافظ های صفحه نمایش سکوریتی که به علت شکنندگی بیشتر، مدت زمان کمتری عمر می کنند.

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، گلس های شیشه ای نور را بهتر انتقال می دهند. اما صفحات سرامیکی در مقایسه با آن ها به میزان بسیار ناچیزی مات تر دیده می شوند.

محافظ های سرامیکی دارای انعطاف بسیار بیشتری بوده و امکان انعطاف و خمش بسیار بالایی دارند و حال اینکه محافظ های شیشه ای امکان خمش کمی داشته و خیلی زودتر می شکنند

بر خلاف گلس های شیشه ای که ضربه باعث تکه تکه شدن آن می شود، گلس های سرامیکی در برابر ضربه مقاوم بوده و هیچ گونه آسیبی نمی بینند.

محافظ های صفحه سرامیکی یک ویژگی بی نظیر نیز دارند و آن هم این است که به هیچ وجه لب پر نمی شوند. بر خلاف محافظ های شیشه ای که از جمله معایب دردسر ساز آن ها لب پر شدن شان در برخورد با اشیاء دیگر است.

و همان طور که قبلا اشاره شد یکی از تفاوت های محافظ های سرامیکی و شیشه ای را می توان در ارزان بودن گلس های شیشه ای و کمی گران تر بودن گلس های سرامیکی دانست.

 

مزایا و معایب گلس سرامیکی

مزایا و معایب گلس سرامیکی

مزایا و معایب گلس سرامیکی

بعد از بررسی تفاوت های بین گلس های سرامیکی و شیشه ای (سکوریتی) شاید بتوان آسان تر مزایا و معایب گلس سرامیکی را بیان کرد.

مزایای گلس های سرامیکی

مزایای محافظ صفحه نمایش سرامیکی عبارتند از:

دارای سختی و مقاومت بسیار بالایی بوده و به آسانی نمی شکند.

طول عمر بسیار بیشتری نسبت به سایر انواع محافظ های صفحه نمایش دارد.

قابلیت خم شدگی بیشتری داشته و این انعطاف سبب می شود که به آسانی نشکند.

لبه های آن در برخورد اشیاء نوک تیز به آن نمی شکند.

در برابر آلودگی و انتقال ویروس مقاومت بسیار زیادی دارد.

ضد چربی بوده، روی سطح آن به آسانی تمیز می شود و اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند.

مقاومت آن هنگام لمس کردن صفحه و کشیدن روی آن بسیار کمتر است.

 

معایب گلس های سرامیکی

معایب محافظ صفحه نمایش سرامیکی نیز موارد زیر است:

قیمت آن تا حدودی بالاتر از گلس های شیشه ای است.

نمایش تصویر آن به وضوح صفحه های شیشه ای نیست.

 

گلس سرامیکی برای چه کسانی مناسب تر است؟

گلس سرامیکی برای چه کسانی مناسب تر است؟

گلس سرامیکی برای چه کسانی مناسب تر است؟

شاید بیشتر افراد استفاده از گلس های شیشه ای را به دلیل شفافیت و وضوح بیشتر و همچنین قیمت پایین تر ترجیح بدهند. اما واقعیت این است که هنگام انتخاب یک محافظ صفحه نمایش برای موبایل تان شما باید هوشمندانه اقدام کنید.

محافظ های صفحه نمایش سرامیکی به دلیل مقاومت کمتر و همچنین باقی نماندن اثر انگشت برای کسانی که عاشق بازی کردن با موبایل هستند، مناسب تر است.

همچنین برای کسانی که در محیط های پر تحرک مانند کارگاه ها یا در اماکنی امکان برخورد اشیاء با موبایل زیاد است کار می کنند، استفاده از گلس های سرامیکی ایده بسیار محتاطانه و اثرگذاری خواهد بود.

بعضی از افراد هم هستند که ترجیح می دهند کمی مات بودن محافظ سرامیکی را به جان بخرند. ولی مجبور نباشند که ترک خوردن یا خط افتادگی روی محافظ شیشه ای را تحمل کنند.

البته این را نیز باید در نظر داشت که این مات بودن گلس های سرامیکی آن قدرها هم نیست که کیفیت استفاده شما را از موبایل به صورت جدی تحت تأثیر قرار دهد. و نمونه های گلس سرامیکی شفاف نیز به وفور در بازار یافت می شود.

 

بعد از خواندن این مطلب و همچنین با مراجعه به تجربیاتتان از استفاده انواع گلس ها، شما استفاده از کدام نوع گلس را برای محافظت از موبایل خود ترجیح می دهید، گلس سرامیکی یا گلس شیشه ای؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *