دسته‌بندی نشده

تفاوت شارژر وایرلس و شارژر سیمی چیست؟

در دنیای هوشمند امروزی که همه چیز به سرعت در حال تغییر و تحول است، برای شارژ گوشی هوشمند خود به یک شارژر نیاز دارید. وقتی صحبت از شارژ گوشی می شود، همه به دنبال سرعت و راحتی شارژ شدن گوشی هستند، به همین دلیل است که همه یکی از بهترین شارژرها را برای گوشی خود می خواهند. اما بخش دیگری از مسئله وجود دارد که هنوز هم اهمیت داشته و توجه چندانی به آن نمی شود، آن هم کارایی شارژر موبایل است. به همین علت در این مقاله ما تفاوت شارژر وایرلس و شارژر سیمی و مزایا و معایب آن را برای شما بررسی می کنیم تا شما بتوانید راحتی انتخاب کنید که کدامیک برایتان به صرفه تر است!

شارژر وایرلس یا شارژر سیمی

هنگام انتخاب بین دو شارژر بیسیم و باسیم باید از خود بپرسید که برای شما سرعت شارژ شدن مهم تر است یا راحتی شارژ کردن؟ اگر دوست دارید دستگاه های شما سریع شارژ شوند، باید از شارژر سیمی استفاده کنید. اما اگر مدام فراموش می کنید که گوشی خود را شارژ کنید، خرید یک شارژر بیسیم می تواند به شما کمک کند. شارژر وایرلس بسیار راحت تر از شارژرهای سیمی هستند.

شارژر وایرلس چگونه کار می کند؟

شارژر وایرلس چگونه کار می کند؟

شارژر وایرلس در مقایسه با سیمی مقداری متفاوت است، این شارژرها از قسمت پایه یا پد شارژ برای انتقال نیرو با استفاده از امواج الکترومغناطیسی استفاده می کنند. سپس این امواج توسط یک سیم پیچ گیرنده که در پشت تلفن شما تعبیه شده است، امواج را به الکتریسیته تبدیل می کند. سپس از این برق برای شارژ گوشی هوشمند شما استفاده می شود.

وقتی تلفن هوشمند خود را با شارژ بی سیم شارژ می کنید، تنها چیزی که متوجه آن می شوید تغییر نماد باتری از حالت استاندارد به بالاتر رفتن مقدار شارژ است، که نشان می دهد گوشی شما در حال شارژ شدن است.

بخوانید: گجت چیست؟

مزایا و معایب شارژر بی سیم

معایب شارژر وایرلس گوشی هوشمند

  • شما نمی توانید از گوشی خود استفاده کنید چون برای ادامه شارژ گوشی باید روی پد بماند.
  • مدت زمان بیشتری طول می کشد تا گوشی شما شارژ شود. بازدهی شارژ Qi هنوز پایین تر از شارژر سیمی است، بنابراین زمان بیشتری برای شارژ بی سیم با استفاده از همان مقدار انرژی لازم است. شارژ وایرلس 30 تا 80 درصد بیشتر طول می کشد تا دستگاه شما را به طور کامل شارژ کند.
  • هزینه شارژر وایرلس بیشتر از شارژرهای کابلی است. به عنوان یک فناوری کاملاً جدید، خرید یک پد شارژ بی سیم گران تر است، به ویژه هنگامی که گوشی های هوشمند جدید دارای یک شارژر سیم دار در جعبه خود هستند.

مزایا شارژر وایرلس گوشی هوشمند

  • نیازی نیست که شارژر USB-c خود را هر جا که می روید ببرید، شما فقط به یک کابل نیاز دارید که به شارژر متصل باشد.
  • سازگاری جهانی: شارژر Qi استاندارد جهانی دارد، بنابراین اگر چندین دستگاه مختلف با قابلیت بی سیم دارید، می توانید بدون هیچ مشکلی از همان شارژر وایرلس استفاده کنید.
  • گوشی شما بیش از حد گرم نمی شود: هنگامی که تلفن هوشمند شما به طور کامل شارژ می شود، شارژر بی سیم به طور خودکار خاموش می شود. این موضوع به معنی انرژی کمتر برای شارژ شدن و شارژ ایمن تر و عدم گرم شدن بیش از حد باتری گوشی است.

شارژر سیمی چگونه کار می کند؟

شارژر سیمی چگونه کار می کند؟

در شارژر سیمی، دقیقا برعکس وایرلس از کابل استفاده می شود و مستقیما به گوشی متصل و آن را شارژ می کند، یعنی انرژی برق از رشته های سیم عبور می کند و درآخر به گوشی شما می رسد و آن را با سرعت بیشتری نسبت به شارژر وایرلس شارژ می کند.

چرا شارژر سیمی؟

شارژرهای سیمی سریعتر و کارآمدتر هستند و باید توجه داشت که شارژ بی سیم منبع محدودی را فراهم می کند، به همین دلیل زمان زیادی برای شارژ دستگاه طول می کشد در حالی که شارژر سیمی سریعترین و کارآمدترین روش برای شارژ دستگاه شما را فراهم می کند.

چرا هنوز مردم کمتر از شارژر وایرلس استفاده می کنند؟

این شارژرها در مقایسه با سیمی سرعت شارژ شدن کمتری دارند و همینطور شارژر وایرلس معمولاً باعث گرم شدن بیش از حد گوشی شما می شود که می تواند به باتری دستگاه آسیب برساند. در مورد اینکه آیا “گرمای شارژر بی سیم به باتری شما آسیب می رساند” یا نه، در میان کسانی که از نوع وایرلس برای گوشی های خود استفاده کرده اند، نظرهای متفاوتی وجود دارد.

به گزارش How-To-Geek شارژر بی سیم معمولاً کمی گرمای اضافی تولید می کند و حتی می تواند باعث شود که باتری گوشی در مقایسه با شارژر معمولی سیمی، بیش از حد داغ شود. بخشی از این انرژی، هدر رفته و به گرما تبدیل می شود و گرمای اضافی باعث عمر کمتر باتری می شود و هر بار که باتری گوشی شما در معرض دمای بالا قرار می گیرد این اتفاق می افتد.

بخوانید: تفاوت هندزفری و هدفون چیست؟

شارژر بی سیم کمی گرانتر از شارژر با سیم است

لازم به ذکر است که کابل های شارژ سیمی در مقایسه با فناوری شارژ بی سیم بسیار ارزان تر هستند، قیمت کابل ها و شارژرهای بی سیم را می توانید در سایت های معتبر بررسی کنید و متوجه خواهید شد که اکثر کابل ها کمتر از 400 هزار تومان هستند در حالی که معمولاً هزینه شارژر بی سیم بالای 500 هزارتومان هست که می توان گفت تفاوت قیمتی چشمگیری است. به روزترین قیمت لوازم جانبی گوشی را در لینک ضمیمه شده ببینید.

شارژر بی سیم یا سیمی؟

شارژر وایرلس یا شارژر سیمی

حتی اگر شارژر بی سیم در بسیاری از موارد مفید باشد لزوماً همیشه مفید نیست. انتخاب بین استفاده از شارژر سیمی یا وایرلس به آنچه برای شما مهم است بستگی دارد. در ساده ترین حالت، شارژر سیمی مربوط به سرعت بیشتر در شارژ شدن گوشی و شارژ بی سیم برای راحتی بیشتر است.

نتیجه گیری

انتخاب بین شارژر بی سیم و باسیم گاهی اوقات گیج کننده می شود، اما راه حل بسیار ساده است. شارژر سیمی کاربردی تر و شارژر وایرلس بیشتر برای استفاده راحت تر هستند. آی دیجی ویژن در این مطلب سعی کرد به مهمترین تفاوت شارژر وایرلس و شارژر سیمی همچنین مزایا و معایب این نوع شارژرها اشاره کند. شما کدام نوع را ترجیح می دهید؟ شارژ وایرلس یا سیمی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *