دسته‌بندی نشده

قاب و کاور موبایل سیلیکونی، محافظی خوب برای گوشی شما

داشتن قاب و کاور موبایل جزو ضروریات کار کردن با این ابزارهای گران قیمت و در عین حال شکننده است. اما شما معمولا با تنوع گیج کننده انواع قاب گوشی و کاورهای رنگارنگ با متریال های مختلف روبه رو هستید.

شاید یکی از سوال های مهم در این خصوص این باشد که کاور گوشی را چه از جنسی انتخاب کنیم؟ آیا انتخاب اولین قاب و کاور گوشی که در بازار می بینیم، کار درستی است یا اینکه باید مسائل دیگری را نیز در نظر بگیریم؟

این که قاب گوشی زیبا باشد و دست گرفتن آن حال شما را بهتر کند، یک مزیت است ولی قاب موبایل ژله ای یا کاورهای سیلیکونی نیز قابل تأمل هستند.

در این راهنما شما را با مزایای قاب و کاورهای گوشی سیلیکونی آشنا می کنیم.

 

قاب و کاور موبایل سیلیکونی

قاب و کاور موبایل سیلیکونی

قاب و کاور موبایل سیلیکونی

مهمترین ویژگی سیلیکون در انعطاف پذیری و چکش خواری آن است. سیلیکون یک ماده لاستیکی مانند است که می توان آن را به راحتی قالب گیری کرد تا شکل بگیرد و سپس آن را به صورت ایمن روی موبایل قرار داد.

قاب های سیلیکونی به صورت مخصوص برای مدل های مختلف گوشی طراحی و ساخته می شوند. مهمترنی ویژگی این قاب ها تناسب آن با حجم و اندازه گوشی موبایل و زیبایی ظاهر آن است.

در طراحی قاب و کاور موبایل سیلیکونی سعی می شود که محل دوربین ها، دکمه ها و سوراخ های پورت ها و سایر مواردی که نیاز به دسترسی مستقیم دارد، در نظر گرفته شود و هیچ مشکلی برای دسترسی به آن ها هنگام استفاده از قاب وجود نداشته باشد.

این کاورها به آسانی روی موبایل قرار گرفته و به راحتی از روی آن برداشته می شود به همین دلیل این کاورها خیلی کاربردی هستند.

علاوه بر این، قاب سیلیکونی وزن سبکی داشته و حجم موبایل را خیلی افزایش نمی دهند. همین باعث می شود که به راحتی در جیب یا کیف جا بگیرند.

مجموعه این عوامل سبب شده که قاب سیلیکونی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

 

ویژگی های قاب سیلیکونی

ویژگی های قاب سیلیکونی

 

 

در ادامه برخی از ویژگی های قاب های سیلیکونی را با هم مرور می کنیم.

 

محافظت از موبایل

موبایل های مدرن اغلب گران هستند و آسیب رسیدن به آن ها می تواند هزینه بسیار زیادی را متوجه شما کند. بنابراین، منطقی است که هر کاری را که می توانید برای محافظت از گوشی موبایل خود انجام دهید.

قاب و کاور موبایل سیلیکونی به دلیل این که به خوبی دور گوشی شما قرار می گیرد، می تواند به خوبی از کل گوشی شما حفاظت کند، ضمن این که برای استفاده از گوشی نیاز به برداشتن یا جا به جا کردن هیچ قسمتی از آن نباشد.

ماده سیلیکون دارای این قابلیت است که مقدار زیادی از ضربه را به خود جذب می کند. به همین دلیل به خوبی می تواند از گوشی موبایل شما در برار سقوط و سایر ضربه های احتمالی وارده محافظت کند. این کاور موبایل پر کاربرد ضد آب نیز هست.

 

دوام زیاد

قاب و کاور گوشی سیلیکونی عموما از دوام بسیار بالایی برخوردار است. این نوع قاب گوشی در برابر پارگی و آسیب های مشابه مقاوم است. کاور گوشی سیلیکونی ضد باکتری بوده و بیشتر مدل های آن قابل شستشو است.

به علاوه، این کاورها دارای عمر طولانی هستند و در تمام طول مدت استفاده خصوصیت نرم بودن خود را حفظ می کنند.

 

ظاهر نرم و بدون سر خوردن

قاب و کاورهای سیلیکونی از دیگر انواع محافظ موبایل نرم تر هستند. به دلیل همین ظاهر نرم، در دست گرفتن آن ها بسیار متبوع تر از سایر انواع قاب گوشی است.

علاوه بر این به دلیل خصوص غیر لغزش ذاتی سیلیکون، گوشی ها با قاب سیلیکونی در دست شما سر نمی خورند. شما با پوشاندن موبایل خود با یک کاور سیلیکونی علاوه بر محافظ یک دستگیره قوی نیز روی آن سوار کرده اید.

 

امنیت مناسب

سیلیکون پایداری حرارتی عالی داشته و هدایت حرارتی پایینی هم دارد. این بدان معناست که قاب سیلیکونی در دمای بالا نیز به خوب کار می کند. به همین دلیل می توان آن ها را به خوبی در محیط های کاری با دمای بالا استفاده کرد.

از سوی دیگر کاورهای سیلیکونی ضد گرد و غبار بوده و روی آن ها به این راحتی گرد و کثیفی نمی نشیند. این خاصیت باعث می شود که ظاهر گوشی شما به صورت طولانی مدت تمیز بوده و نیاز به تمیزکاری نداشته باشد.

 

سادگی و شیک بودن

قاب های سیلیکونی عمدتا در رنگ های ثابت طراحی می شوند. قاب های تک رنگ مشکی، سفید، قرمز و صورتی آن هم در عین ساده بودن خیلی شیک هستند.

همچنین کاورهای چند رنگ نیز هستند که با طراحی های به روز، زیبایی موبایل شما را حفظ کرده و شما از در دست گرفتن آن حس خوبی خواهید داشت.

در آی دیجی ویژن، کاورهای با کیفیت بسیار خوب از برندهای مختلفی مانند آیفون، هوآوی، سامسونگ، شیائومی و … عرضه شده است. بنابراین توصیه می کنیم که صفحه قاب و کاور موبایل این سایت را حتما بررسی کنید.

 

نحوه تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی

نحوه تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی

نحوه تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی

یکی از مطالب مهم که هنگام استفاده از قاب های سیلیکونی باید بدانید، نحوه تمیز کردن این قاب هاست. شما می توانید از آب و صابون برای تمیز کردن کاور سیلیکونی بهره بگیرید اما باید دقت کنید که مطلقا از پاک کننده های خشن استفاده نکنید.

استفاده از دستمال های مرطوب ضد عفونی کننده، روشی عالی برای حذف باکتری ها از روی این کاورهاست. سعی کنید که ماهی حداقل یکبار روی کاور و گوشی خود را با این دستمال ها ضد ع فونی کنید.

 

مراحل تمیز کردن قاب گوشی

برای تمیز کردن قاب و کاور موبایل مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا گوشی خود را از قاب خارج کنید. تمیز کردن قاب هنگامی که روی گوشی قرار دارد، کار مناسبی نیست و ممکن است به موبایل شما آسیب برساند.
  2. یک مسواک تمیز را با آب و صابون مخلوط کنید و به صورت حرکات دایره وار روی کاور سیلیکونی بمالید. اگر روی آن کثیفی جمع شده روی آن تمرکز کنید تا کاملا پاک شود. سپس بگذارید تا محلول یک دقیقه روی آن بماند.
  3. اگر لکه هایی وجود دارند که پاک نمی شوند، مقداری جوش شیرین را به صورت مستقیم روی آن قسمت بپاشید و کمی منتظر بمانید.
  4. بعد از گذشت زمان انتظار (1 تا 2 دقیقه)، قاب را کاملا با آب گرم بشویید و هنگام آب گرفتن روی آن را به آرامی مالش دهید تا هیچ صابونی روی آن نماند.
  5. بگذارید تا قاب کاملا خشک شود. به هیچ وجه زمانی که هنوز قاب رطوبت دارد، گوشی را درون آن قرار ندهید. اگر عجله دارید، ابتدا قاب را با سشوار کاملا خشک کنید.

منبع

 

با توجه به مطالبی که گفته شد، شما استفاده از کدام نوع از قاب و کاور موبایل را ترجیح می دهید، قاب های سیلیکونی، قاب ژله ای یا انواع دیگر قاب ها؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *