دسته‌بندی نشده

پاور بانک چیست؟ آشنایی با انواع، مزایا و امکانات پاور بانک

وقتی که می‌خواهید بدانید پاور بانک چیست و چگونه مناسب‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنم؟ لازم است که شما 3 چیز را در مورد پاور بانک‌ها بدانید. انواع پاور بانک چیست. امکانات و کارکردهای پاور بانک‌ها چیست؟ و ظرفیت باتری مورد نیاز شما چقدر است؟

در این راهنما شما را به صورت مختصر با همه آن چیزی که پیش از خرید پاور بانک باید بدانید، آشنا می‌کنیم.

 

پاور بانک چیست؟

پاور بانک چیست؟

پاور بانک چیست؟

مشکل اصلی داشتن دستگاه‌های قابل حمل مانند موبایل و تبلت این است که در نهایت مجبور می‌شویم آن‌ها را شارژ کنیم. بیشتر اوقات شارژ کردن این دستگاه‌ها از طریق شارژهای ثابت انجام می‌شود.

اما بیشتر مردم شارژ کردن با شارژر را دوست ندارند. این نوع شارژ کردن باعث می‌شود که آزادی عمل از آنها گرفته شود. به همین دلیل پاور بانک‌ها ارائه شده و روزبه‌روز پیشرفت کرده‌اند.

در پاسخ به این سؤال که پاور بانک چیست باید گفت که پاور بانک‌ها شارژرهای قابل حملی هستند که می‌توان آن‌ها را به هر جایی همراه خود برد، بدون این که دچار زحمت و مشکل خاصی بشویم.

برای خرید پاور بانک مناسب شما نباید هیچ نگرانی داشته باشید؛ زیرا شرکت‌های متعددی هستند که اقدام به تولید پاور بانک در انواع شکل‌ها و با ظرفیت‌های مختلف می‌کنند. این تنوع سبب می‌شود که شما بتوانید از بین گزینه‌های بسیار زیاد، خرید خود را انجام دهید.

با این حال، ممکن است که انتخاب یک پاور بانک کوچک و جمع و جور که بتواند نیازهای شما را برآورده کرده و ضمناً پاور بانک ارزانی باشد، قدری سخت به نظر برسد.

شاید بهترین راه برای انتخاب مناسب، توجه به قیمت پاور بانک در کنار امکانات آن باشد. بیشتر کاربران پیش از خرید سعی می‌کنند که نظرات دیگران در مورد کالای مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کرده و بخوانند.

ما در ادامه این نوشته به شما اطلاعاتی در این خصوص می‌دهیم که شما را برای انتخاب بهتر کمک می‌کند.

 

مزایای پاور بانک

پاور بانک‌ها دارای مزایای زیادی هستند. مهم‌ترین مزیت آن این است که آن را هر کجایی که بخواهید و نیاز داشته باشید می‌توانید استفاده کنید.

علاوه بر این سایر مزایای پاور بانک موارد زیر است:

ظرفیت زیاد: ظرفیت باتری بالایی که معمولاً پاور بانک‌ها دارند، دارایی بزرگ شماست. شما می‌توانید پاور بانک‌هایی با ظرفیت بیش از 20000 میلی آمپر را پیدا کنید که کار شما را برای استفاده از چند دستگاه راه می‌اندازد.

وزن سبک: پاور بانک‌ها به دلیل این که جزو گجت‌های قابل حمل هستند، همواره در طراحی آن‌ها سعی شده که تا جای ممکن سبک طراحی شوند. معمولاً وزن این دستگاه‌ها هم وزن و یا حتی کمتر از گوشی‌های موبایل است.

استفاده آسان: راه اندازی یک پاور بانک اصلاً کار سختی نیست. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک کابل اتصال USB است.

 

انواع پاور بانک

"<yoastmark

انواع پاور بانک موجود در بازار را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد:

  1. پاور بانک‌های متداول که در اندازه‌ها و ظرفیت متنوع در بازار عرضه شده‌اند. این پاور بانک‌ها قابلیت استفاده برای شارژ انواع موبایل‌ها و دستگاه‌های دیجیتال را دارند. این پاور بانک‌ها خودشان با اتصال به برق شهری شارژ می‌شوند.
  2. پاور بانک‌های خورشیدی (سولار)، که دارای یک پنل جذب نور خورشید و تبدیل آن به الکتریسیته و ذخیره آن هستند. این باتری‌ها دیر شارژ بوده و برای مصارف خاص استفاده می‌شوند.
  3. پاور بانک‌هایی که به عنوان یک گجت خاص به همراه برخی از گوشی‌های خاص عرضه می‌شوند و تنوع بسیار کمی دارند. این پاورها معمولاً به شکل قاب یا محافظ ساخته شده و ظرفیت کمی نیز دارند.

 

امکانات جانبی پاور بانک ها

هنگام خرید پاور بانک لازم است که به امکانات جانبی و ویژگی‌های پاور بانک دقت شود. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از شارژ سریع و ساپورت کردن کابل‌های USB-C
  • تعدد درگاه (USB) پاور بانک به اندازه مورد نیاز شما
  • وجود نمایشگر میزان ظرفیت باقیمانده بر روی پاور بانک
  • مقاومت در برابر نفوذ آب و ضد ضربه بودن
  • مدیریت کردن هوشمند ولتاژ خروجی متناسب با نیاز دستگاه شارژ شونده
  • دارا بودن امکان حفاظت در مقابل اتصال کوتاه، شارژ بیش از حد و دمای بالا

 

ظرفیت باتری پاور بانک

ظرفیت باتری پاور بانک

ظرفیت باتری پاور بانک

بعد از دانستن این که پاور بانک چیست و انواع و امکانات جانبی آن چیست، خوب است که بدانیم به صورت کلی می‌توان ظرفیت باتری پاور بانک‌ها را در 4 دسته تقسیم بندی کرد:

  1.  ظرفیت پایین با ظرفیت کمتر از 10000 میلی آمپر
  2. متوسط با ظرفیت بین 10000 تا 13000 میلی آمپر
  3. ظرفیت زیاد بین 13000 تا 20000 میلی آمپر
  4. ظرفیت خیلی زیاد بالاتر از 20000 میلی آمپر

اگر شما به صورت معمول در دوره‌های زمانی که خارج از منزل هستید، کمتر از 2 تا 3 بار نیاز به شارژ موبایل خود پیدا می‌کنید، خرید یک پاور بانک با ظرفیت کمتر از 10000 میلی آمپر برای شما مناسب است.

اگر نیاز شما به شارژ در طول دوره زمان خارج از منزل به شارژ بیشتری است. مانند زمانی که دستگاه موبایل شما ظرفیت باتری بیشتری نیاز دارد یا شما از دو دستگاه (موبایل و تبلت) به صورت هم زمان استفاده می‌کنید، بهتر است از پاور بانکی با شارژ بالای 10000 میلی آمپر استفاده کنید.

اگر مدت زمان فاصله گرفتن شما از منزل و امکان شارژ مجدد دستگاه زمانی طولانی است، استفاده از پاور بانک با ظرفیت 20000 میلی آمپر و بیشتر برای شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

 

خرید پاور بانک

پیش از این که این نوشته را به پایان ببریم خوب است که به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید برای خرید یک پاور بانک خوب با قیمت مناسب به صفحه محصولات پاور بانک سایت آی دیجی ویژن مراجعه کنید.

اگر قیمت پاور بانک برای شما فاکتور مهمی است، امکان مقایسه قیمت‌ها برای شما فراهم است. با این حال، اگر بعد از دیدن محصولات ارائه شده، باز هم نتوانستید انتخاب کنید، با ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما را یاری کنیم. ما 7 روز هفته و 24 ساعته در خدمت شما هستیم.

 

منبع

بعد از خواندن این مقاله (پاور بانک چیست؟) حتماً تا کنون متوجه شده‌اید که با چه معیارهایی باید به سراغ خرید پاور بانک بروید. به‌غیراز مواردی که ذکر شد، شما چه ویژگی‌های دیگری را برای خرید یک پاور بانک خوب در نظر می‌گیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *